Veelgestelde vragen

1. Wat is het klantenportaal?

Dit portaal is in een beveiligde webomgeving voor indiceerders van cliënten met persoonsgebonden rolstoelen in zorginstellingen. Via dit portaal kunt u informatie inzien over de rolstoelen in uw instelling en kunt u diverse opdrachten doorgeven aan HartingBank, zowel voor WLZ- als ELV- en GRZ rolstoelen.

2. Wie is HartingBank?

HartingBank is het intramurale merk van Medux. Medux is de overkoepelende naam van een groep bedrijven die een positieve bijdrage levert aan de zelfstandigheid, verzorging en levensvreugde van mensen met een functiebeperking.

HartingBank helpt graag. Bij het beheer en onderhoud van uw hulpmiddelen, bij de juiste keuze voor producten, het persoonlijk aanmeten, de financiering en uw budgettering. Wat u ook nodig hebt en hoe de vergoeding ook verloopt, HartingBank staat klaar. Want dat is wie we zijn en wat we doen: hulpvaardig bij zorg. Ga voor meer informatie over HartingBank naar www.hartingbank.nl.

 3. Welke aanvragen kan ik doen met het klantenportaal?

U kunt via het klantenportaal verschillende aanvragen doen: een reparatie aanmelden, een verzoek tot aanpassing doen, een GRZ-rolstoel aanvragen of een verzoek doen om deze op te halen. Daarnaast kunt u een aanvraag doen voor particuliere huur van een rolstoel door een cliënt of omzetting van een GRZ-rolstoel naar particuliere huur.

 4. Welke overzichten kan ik inzien via het klantenportaal?

Er zijn diverse overzichten beschikbaar via het klantenportaal: een gecombineerd status- & serviceoverzicht, een overzicht van acties voor de instelling en een overzicht van GRZ-rolstoelen. Binnen deze overzichten kunt u zoekopdrachten uitvoeren en de kolomindeling wijzigen, zodat het overzicht goed aansluit bij uw informatiebehoefte.

 5. Kan ik een aanvraag voor een Wlz-rolstoel doen via het portaal?

Gezien het sterk individuele karakter van deze rolstoelen behandelen we deze aanvragen niet via het klantenportaal. U kunt deze aanvragen doen via uw vaste HartingBank adviseur, zoals u dit gewend bent. Het is wel mogelijk om aanvragen voor reparaties en aanpassingen van Wlz-rolstoelen te doen via dit klantenportaal.

 6. Ik heb een aanvraag gedaan, maar zie deze nog niet in de overzichten. Is deze wel goed aangekomen?

Als u na afronding van uw aanvraag bij het bevestigingsscherm van uw opdracht bent aangekomen,  betekent dit dat deze goed bij HartingBank is aangekomen. Wij nemen deze dan in behandeling. Nadat dit is gebeurd, ziet u het verzoek ook in de overzichten.

 7. Ik heb net een aanvraag gedaan maar wil die nu annuleren. Hoe doe ik dat?

Als u een aanvraag heeft afgerond en uw wilt deze annuleren, dan kunt u contact opnemen met uw HartingBank vestiging. Wij annuleren de aanvraag dan voor u.

 8. Kan ik via het klantenportaal een spoedopdracht doorgeven?

Als een opdracht spoed heeft, dan verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen met uw HartingBank vestiging. Op deze manier kunnen wij u het snelste helpen.

 9. Kan ik in overzichten zoeken of de weergave veranderen?

Ja, u kunt in de overzichten alle velden doorzoeken. Dus bijvoorbeeld op naam, geboortedatum of type rolstoel. Ook kunt u de weergave van de kolommen aanpassen, zodat de gegevens worden getoond op de wijze die u handig vindt. Meer informatie over zoeken en het veranderen van de weergave vindt u in de uitgebreide handleiding van het klantenportaal. Deze handleiding kunt u, zodra u ingelogd bent, downloaden.

 10. Kan ik klantenportaal behalve op een PC of laptop ook op een tablet of smartphone gebruiken?

Ja, dit kan. De volgende apparaten worden ondersteund:

Tablets

  • iPad 2

  • iPad 3

  • iPad Air (2)

  • Samsung Galaxy Tab 3

  • Samsung Galaxy Tab 4

    Smartphones

  • iPhone 6

  • Samsung Galaxy S4

  • Samsung Galaxy S5

  • Samsung Galaxy S6

    Op de volgende apparaten werkt het programma ook maar het scherm is iets te klein om prettig te kunnen werken:

    Smartphones

  • iPhone 5

  • Samsung Galaxy S3 mini

  • Samsung Galaxy S4 mini

  • LG Optimus L7

 11. Welke webbrowsers worden ondersteund?

Alle gangbare webbrowsers worden ondersteund. Het klantenportaal is uitgebreid getest op:

  • Internet Explorer

  • Chrome

  • Firefox

  • Safari

12. Gaat het Klantenportaal goed om met privacygevoelige gegevens?

Dit klantenportaal is een beveiligde webomgeving. Zie het Privacy & Cookies statement voor meer informatie.

13. Kan mijn handtekening niet opgeslagen worden?

Nee. Vanwege privacy worden er geen gegevens, handtekeningen of wachtwoorden opgeslagen, op geen enkele wijze. Niet door HartingBank alsmede derden.

14. Kan ik mijn gegevens inzien?

Ja, via "Mijn gegevens" in de statusbalk kunt u achter de inlog uw gebruikersgegevens inzien.

15. Is er een handleiding van het klantenportaal beschikbaar?

Ja, voor uitgebreidere informatie over het gebruik van het portaal kunt u een handleiding met schermvoorbeelden downloaden (PDF). Wilt u direct contact met een van onze medewerkers? Neem dan contact op met uw HartingBank vestiging